Matkavahingot

Sattuiko matkalla vahinko?

Autamme sinua matkalla tapahtuneen vahingon korvausasiassa. Voimme auttaa korvaushakemuksen tekemisessä sekä vakuutusyhtiön päätöksestä valittamisessa. Arvioimme puolestasi vakuutusyhtiön korvausvelvoitetta ja matkanjärjestäjän vastuuta ennen korvauksen vaatimista. Korvauksen suuruus riippuu aina siitä minkä suuruinen vahinko on kyseessä.
Juna raiteilta
Juna raiteilta

Korvaushakemukseni on hylätty, mitä teen?

Autamme vaikka vakuutusyhtiö olisi hylännyt lähettämäsi korvaushakemuksen. Kartoitamme ensin tilanteesi puhelimitse ja selvitämme, onko hakemuksesi hylkäys aiheellinen vai ei. Ajamme asiaasi niin pitkälle kuin tarve vaatii, aina kuluttajariitalautakuntaan ja yleiseen tuomioistuimeen saakka.

Mitä matkavakuutus voi korvata?

Matkavakuutuksesta voit saada korvauksia muun muassa seuraavissa tilanteissa:

 

  • Matkatavarat myöhästyivät
  • Matkatavarat rikkoutuivat tai varastettiin
  • Sairastuminen tai tapaturma matkalla
  • Myöhästyit matkalta
  • Matka peruuntui
  • Matkan odottaminen
  • Matkan keskeytyminen

Lentokorvaukset

Sinulla voi olla oikeus korvauksiin, jos lentosi on esim. peruuntunut, viivästynyt tai ylibuukattu.

Oikeus korvaukseen matkan­järjestäjältä

Matkavakuutuksesta haettavan korvauksen lisäksi sinulla voi olla oikeus saada korvaus matkanjärjestäjältä, mikäli matkan sisältö ei vastaa sovittua. Lisäksi sinulla voi olla oikeus peruuttaa matka ilman kuluja, mikäli matkanjärjestäjä tekee merkittäviä muutoksia matkaa koskevaan sopimukseen tai korottaa matkapaketin hintaa. Autamme sinua myös matkanjärjestäjää kohtaan osoitettujen korvausvaatimusten teossa ja korvausasian ajamisessa.

Matkapalveluyhdistelmistä annetun lain mukaisesti matkanjärjestäjän suorituksessa on virhe, mikäli matkapalvelut eivät vastaa sovittua. Oikeus korvaukseen voi syntyä esimerkiksi tilanteessa, jossa sovittuja palveluja ei ole matkalla saatavissa tai mikäli majoitus tai muuta olosuhteet matkalla eivät vastaa sovittua. Korvausta voi saada myös matkustusnautinnon menettämisestä, jos matkustaja esimerkiksi sairastuu vakavasti matkapakettiin sisältyneen ruokatarjoilun vuoksi.

Nainen nukkuu matkalaukun kanssa lentokentällä

Paljonko voin saada korvausta ja milloin haen sitä?

Korvaus riippuu aina siitä minkä suuruinen tapahtunut vahinko on. Vahinkoilmoitus ja korvaushakemus on paras tehdä mahdollisimman pian siitä, kun vahinko on tapahtunut, mutta vakuutusyhtiön sopimusehtojen johdosta vahinkoilmoitus tulisi tehdä vakuutusyhtiölle viimeistään vuoden kuluessa vahingosta.

Palvelun hinnoittelu

Tyypillisesti veloitus määrittyy tuntiperusteisesti ja on 180 €/h sis. alv 24 %.

Toimeksiannosta ja asiakkaan tilanteesta riippuen edellä mainitusta veloitusperusteesta voidaan poiketa tai toimeksiannolle voidaan sopia kiinteä hinta. Selvitämme aina veloituksetta asiakkaan mahdollisuuden saada palkkiomme korvatuksi oikeusturvavakuutuksesta.

Tapauskohtaisesti voimme ajaa asiaa omalla kuluriskillä. Mikäli ette saa palvelumme kautta korvausta, emme peri myöskään palkkiota.